Śledzie w śmietanie z jabłkiem

Ciekawe pomysły  na śledzie ma Basia z blogu Matka, Żona, Kucharka. Ponieważ śledziami nie gadzi cała moja rodzina również przygotowałam śledzie z przepisu mojej mamy. Przepis dla każdego, kto lubi śledzie w śmietanie. Jabłko i groszek sprawiają, że śledzie tylko zyskują na smaku. Smakują podane z pieczywem lub jako przystawka do głównych dań. Polecam:)

IMG_8717

Składniki

  • 1/2 kg filetów śledziowych solonych lub marynowanych
  • jabłko obrane i starte
  • 1/2 cebulki drobno pokrojonej
  • 1/2 cebulki pokrojonej w talarki
  • 200ml majonezu (zamiast majonezu można dać śmietanę)
  • 200ml kwaśnej śmietany 12%
  • mała puszka groszku 200ml
  • 1/2 l mleka zagotowanego i ostudzonego

Dokładnie opłukane śledzie moczę w mleku całą noc (jeżeli śledzie nie są bardzo słone można moczyć krócej). Osuszam i kroję na kawałki. Pozostałe składniki mieszam i dodaję śledzie. Sałatkę odstawiam na dwie godziny do lodówki. Smacznego!!!

IMG_8734

11 thoughts on “Śledzie w śmietanie z jabłkiem

  1. ladylaurabloq Grudzień 4, 2013 o 2:07 pm

    Apetyczne ,ale u mnie tylko mąż jest śledzio- lubny.

  2. napiecyku Grudzień 4, 2013 o 2:18 pm

    Nie każdy lubi śledzie:)

  3. KulinarnaJa Grudzień 4, 2013 o 4:55 pm

    Wyglądają fantastycznie!

  4. napiecyku Grudzień 4, 2013 o 5:20 pm

    Pozdrawiam:)

  5. mojamalakuchnia.wordpress.com Grudzień 4, 2013 o 6:14 pm

    Z jabłkiem jeszcze nie próbowałam, ale wygląda bardzo interesująco ; )

  6. napiecyku Grudzień 4, 2013 o 6:16 pm

    Pozdrawiam:)

  7. Zakątek Smaku Grudzień 5, 2013 o 9:20 am

    Mój tata lubi śledzie:) Podsunę mu ten przepis:)

  8. domowacukierniaewy Grudzień 5, 2013 o 3:39 pm

    Pokazałam przepis mojej mamie – wielbicielce śledzi i stwierdziła, że musi je koniecznie przygotować 🙂

  9. napiecyku Grudzień 5, 2013 o 3:48 pm

    Serdecznie pozdrawiam Ciebie i Twoją mamę:)

  10. Basinepichcenie Grudzień 7, 2013 o 11:36 am

    Muszę wykorzystać ten przepis. W takiej wersji jeszcze nie robiłam 🙂 Dziękuje za inspiracje

  11. napiecyku Grudzień 7, 2013 o 12:16 pm

    Ciebie Basia w sałatkach śledziowych nikt nie pobije:))

Skomentuj

