Gołąbki z kaszą jaglaną

Skąd dotarły do nas gołąbki ??? Odpowiedzi na to pytanie szukał Jarosław Kret w swojej książce Mój Egipt, śledztwo jakie przeprowadził zaprowadziło go aż do czasów Jana III Sobieskiego. Twierdzi on, że za popularność niektórych potraw w części Bliskiego Wschodu, północnej Afryki i europejskich krajów śródziemnomorskich odpowiada imperium tureckie. Najpewniej gołąbki mogły dotrzeć przez Turków  do Polski, wszak w Egipcie do dzisiaj jest dużo hodowli gołębi, które po wypatroszeniu są faszerowane podobnym farszem do naszego, zawiązywane nicią i pieczone. Nie jadłam, ale podobno są smakowite.

Moje gołąbki są faszerowane kaszą jaglaną i mięsem indyka, zawinięte w liście kapusty włoskiej. Nie są pracochłonne, kasza jaglana po ugotowaniu smakuje trochę jak ryż i trochę jak kasza. Moim zdaniem znakomicie nadaje się do gołąbków. Przed ugotowaniem warto przelać ją wrzątkiem, aby pozbyć się typowej dla tej kaszy goryczki. Gorąco Polecam:)

Przepis na moim nowym blogu. Serdecznie zapraszam 🙂  http://napiecyku.pl/2013/11/1645/

IMG_8066

15 thoughts on “Gołąbki z kaszą jaglaną

  1. mojamalakuchnia.wordpress.com Listopad 26, 2013 o 2:05 pm

    Wyglądają bardzo smakowicie. Gołąbki kojarzą mi się nieustannie z moją mamą. Zawsze robi pyszna gołąbki.Pozdrawiam!

  2. napiecyku Listopad 26, 2013 o 2:13 pm

    Moja mama również robi smaczne tradycyjne gołąbki:)

  3. domowacukierniaewy Listopad 26, 2013 o 2:53 pm

    Jadłam i robiłam tylko zwykłe gołąbki, te wyglądają równie interesująco i smacznie 🙂

  4. napiecyku Listopad 26, 2013 o 2:56 pm

    Pozdrawiam:)

  5. ladylaurabloq Listopad 26, 2013 o 3:13 pm

    Takich nigdy nie jadłam ,bardzo apetyczne 🙂

  6. potravelblog Listopad 26, 2013 o 4:31 pm

    Gołąbki mogę jeść dość często. Wypróbowałam już wiele farszów, ale z kaszą jeszcze nie jadłam. Do ulubionych:)

  7. napiecyku Listopad 26, 2013 o 5:37 pm

    Pozdrawiam:)

  8. napiecyku Listopad 26, 2013 o 5:38 pm

    Pozdrawiam:)

  9. ugotujmyto.pl Listopad 26, 2013 o 6:41 pm

    Bardzo ciekawy pomysł :)!

  10. napiecyku Listopad 26, 2013 o 6:42 pm

    Pozdrawiam:)

  11. Zakątek Smaku Listopad 28, 2013 o 9:49 am

    Mam słabość do gołąbków:) Chętnie wypróbuję Twój przepis! 🙂

  12. napiecyku Listopad 28, 2013 o 10:54 am

    Pozdrawiam:)

  13. Bożena Listopad 28, 2013 o 6:54 pm

    Z kaszą jaglana jeszcze nie jadłam..

  14. Lady Fox Grudzień 18, 2013 o 5:13 pm

    AAA, same dobre rzeczy, jestem maniakiem kaszy jaglanej, najchętniej jem mięso właśnie z indyka i zdecydowanie uwielbiam gołąbki 😀

  15. napiecyku Grudzień 18, 2013 o 5:52 pm

    Pozdrawiam:)

Skomentuj

