Crumble z migdałową kruszonką

Dzisiaj przepis na crumble nieco inne, niż te które znacie. Gruszki pokroiłam na kawałki i lekko rozgotowałam, a syrop w którym gotowałam owoce zagęściłam łyżką proszku budyniowego. Aby ożywić kolor i smak deseru na gruszki wyłożyłam parę połówek mrożonych truskawek. Zamiast truskawek można dodać inne owoce np. mrożone maliny czy porzeczki. Polecam:)

Podobny przepis znajdziesz tutaj

IMG_7531

Składniki na 4 kokilki

  • 2 jabłka lub dwie gruszki obrane i pokrojone na kawałki
  • szklanka mrożonych truskawek
  • 1 duża łyżka cukru
  • łyżka jasnego budyniu w proszku
  • 1 i 1/3 szklanka wody

Kruszonka

  • 70g mąki pszennej
  • 40g cukru
  • 40g zimnego masła
  • 20g mielonych migdałów

Składniki na kruszonkę zagniatam rękami.

Jabłka lub gruszki pokrojone w kostkę gotuję w wodzie ok 10min. Kiedy owoce zaczną się rozpadać dodaję łyżkę budyniu w proszku rozpuszczonego w małej ilości zimnej wody. Gotuję na małym ogniu, kiedy budyń zgęstnieje odstawiam. Natłuszczone kokilki napełniam owocowym budyniem. Na budyń daję po parę połówek mrożonych truskawek. Całość posypuję kruszonką. Zapiekam ok. 25min. w temp.190 stopni. Smacznego!!!

IMG_7518

13 thoughts on “Crumble z migdałową kruszonką

  1. gin Listopad 15, 2013 o 3:09 pm

    Pysznie…

  2. ladylaurabloq Listopad 15, 2013 o 4:33 pm

    Takiego z budyniem i owocami nie znałam ,pyszny ,kruszonka ,dużo kruszonki.

  3. Bożena Listopad 15, 2013 o 6:19 pm

    Pysznie wygląda..

  4. napiecyku Listopad 15, 2013 o 6:48 pm

    Pozdrawiam:)

  5. napiecyku Listopad 15, 2013 o 6:48 pm

    OOO, ja też lubię kruszonkę:)

  6. napiecyku Listopad 15, 2013 o 6:48 pm

    Pozdrawiam:)

  7. Basinepichcenie Listopad 15, 2013 o 7:33 pm

    Ależ się prezentuje. Sama nigdy nie robiłam. Jadłam kilkukrotnie. Ale nie w tak pysznym wydaniu

  8. napiecyku Listopad 15, 2013 o 7:39 pm

    Dziękuję Basia:)

  9. domowacukierniaewy Listopad 16, 2013 o 3:13 pm

    Mniam, lubię ten deser 🙂

  10. napiecyku Listopad 16, 2013 o 3:32 pm

    Pozdrawiam:)

  11. ugotujmyto.pl Listopad 16, 2013 o 10:05 pm

    Uwielbiam każde crumble ale najlepiej podane na gorąco z lodami waniliowymi…:)

  12. napiecyku Listopad 16, 2013 o 10:17 pm

    Pozdrawiam:)

  13. potravelblog Listopad 17, 2013 o 9:05 pm

    lubię takie deserki a do tego jeszcze lody śmietankowe:)

Skomentuj

