Sałatka waldorf z selera i nie tylko

W poszukiwaniu idealnej sałatki z selerem trafiłam na sałatkę waldorf. Wymyślił ją pod koniec XIX wieku Oskar Tschirky, znudzony szef kuchni w hotelu wardorf w nowym jorku. Obecnie sałatka ma stale miejsce w menu restauracji na całym świecie. Przyrządza się ją na wiele sposobów, stałym składnikiem zawsze jest seler, jabłko i jogurtowy dressing. Bardzo prosta do przyrządzenia w domu. Gorąco Polecam:)

IMG_7408

Składniki

  • pół małego selera
  • 2 jabłka pokrojone w kostkę
  • filiżanka orzechów włoskich drobno pokrojonych i uprażonych na patelni
  • 3 mandarynki obrane ze skórki i pokrojone na mniejsze kawałki
  • szklanka rukoli
  • mały kubek jogurtu  naturalnego
  • sok z połowy cytryny
  • szczypta białego pieprzu
  • szczypta soli

Seler zanurzyć we wrzątku na 3 minuty. Wyciągnąć i pokroić w cienkie słupki. Jabłko pokroić w kostkę. Jabłko i seler skropić sokiem z cytryny. Jogurt wymieszać z białym pieprzem i solą.

Wszystkie składniki wymieszać i połączyć z jogurtem. Smacznego!!!

Napiecyku.

14 thoughts on “Sałatka waldorf z selera i nie tylko

  1. mojamalakuchnia.wordpress.com Listopad 13, 2013 o 4:21 pm

    Sałatka wygląda baaardzo apetycznie.!

  2. Anita Listopad 13, 2013 o 4:32 pm

    ładne kolorki i samo zdrowie:)

  3. ladylaurabloq Listopad 13, 2013 o 6:23 pm

    Właśnie zaczął się sezon na mandarynki ,chętnie zrobię,wspaniała sałatka 😛

  4. napiecyku Listopad 13, 2013 o 6:30 pm

    Pozdrawiam:)

  5. napiecyku Listopad 13, 2013 o 6:31 pm

    Pozdrawiam:)

  6. napiecyku Listopad 13, 2013 o 6:31 pm

    Pozdrawiam:)

  7. Basinepichcenie Listopad 13, 2013 o 7:44 pm

    Wszystko ok, tylko ten seler… ja nie do końca jestem przekonana. Przyznam szczerze, że chętnie skosztowałabym sałatki będąc u kogoś, sama chyba bym się nie odważyła by zrobić. Zwłaszcza bym się wzięła za pałaszowanie jakby tak pięknie była podana 🙂

  8. napiecyku Listopad 13, 2013 o 7:50 pm

    Ja też nie przepadam za selerem, ale dla tej sałatki zrobiłam wyjątek:)

  9. Zakątek Smaku Listopad 14, 2013 o 1:49 pm

    Ślinka już mi cieknie:) Uwielbiam seler i mandarynki:) Dla mnie połączenie idealne! Z pewnością skorzystam z tego przepisu! Pozdrawiam!

  10. napiecyku Listopad 14, 2013 o 1:56 pm

    Ja również pozdrawiam:)

  11. domowacukierniaewy Listopad 14, 2013 o 4:57 pm

    Świetnie skomponowana sałatka! 🙂 Super!

  12. napiecyku Listopad 14, 2013 o 4:59 pm

    Pozdrawiam:)

  13. Basinepichcenie Listopad 14, 2013 o 7:49 pm

    No to powiem Ci szczerze, że jak tak mówisz… myślałam, że lubisz seler… ciekawa jestem i to coraz to bardziej. Może warto by było się przełamać i spróbować:)

  14. napiecyku Listopad 14, 2013 o 9:06 pm

    Mniej selera, więcej jabłek, orzechów i dasz radę:)

Skomentuj

