Proste ciasto ucierane z mango

Ciasto o bardzo delikatnym, biszkoptowym smaku. Zamiast mango można dodać jabłko, gruszkę lub brzoskwinię. Ważne, by wszystkie produkty miały temperaturę pokojową. Jajka ubijam długo, także po dodaniu cukru, natomiast po dodaniu reszty składników delikatnie mieszam tylko do połączenia. Składniki odmierzam kubeczkiem po jogurcie. Gorąco polecam:)

IMG_5754

Składniki

  • 1 mały kubeczek gęstego jogurtu
  • 3 kubeczki mąki pszennej
  • 1 kubeczek cukru
  • 1 kubeczek oleju
  • 3 jaja
  • 1, 5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 mocno dojrzały owoc mango, obrany i pokrojony w cienkie plasterki

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

IMG_5671

Białka ubijam na najniższych obrotach na puszystą pianę, dodaję żółtka, cukier i dalej ubijam do czasu kiedy piana będzie puszysta. Stopniowo dodaję jogurt, olej i przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Składniki mieszam tylko do połączenia. Masę przekładam na blaszkę o wymiarach 23x33cm, wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia. Na ciasto równomiernie rozkładam owoc mango pokrojony na cienkie plasterki. W moim piekarniku ciasto piekłam 35 min w temperaturze 180 stopni. Smacznego!!!

IMG_5748

16 thoughts on “Proste ciasto ucierane z mango

  1. our-better-life.blogspot.com Październik 12, 2013 o 4:27 pm

    ciasto z mango? no jestem pozytywnie zaskoczona! super 😉

  2. jantar92 Październik 12, 2013 o 4:29 pm

    Pozdrawiam:)

  3. gin Październik 12, 2013 o 5:38 pm

    Z mango musiało smakować wyjątkowo 🙂

  4. jantar92 Październik 12, 2013 o 5:58 pm

    Tak, mango to smaczny owoc. Pozdrawiam:)

  5. Basia Październik 15, 2013 o 5:45 pm

    Pięknie wygląda, a ja uwielbia mango. Uwielbiam jogurty z tym owocem, wszelakie desery, ale ciasta jeszcze nie miałam okazji kosztować 🙂

  6. jantar92 Październik 15, 2013 o 5:52 pm

    Pozdrawiam:)

  7. Loma Październik 31, 2013 o 6:56 pm

    Słodkie ciasto i słodkie mango. Przyznam szczerze, że mnie nie nie zachwyciło. Myślę, że następnym razem pokuszę się o dodanie winnych jabłek, by nieco przełamać tę słodycz ciasta.
    Mam jednak pytania do samego procesu pieczenia:
    1. co zrobić, by po upieczeniu ciasto nie opadło? Wydawało mi się, że zrobiłam wszystko zgodnie ze sztuką. Wyłączyłam grzanie i przetrzymałam ciasto jeszcze 10 minut, potem wystudzałam przy uchylonych drzwiach piekarnika, a mimo to… się zapadło. Macie jakieś sprawdzone sposoby by temu zapobiec?
    2. jak sprawić, by owoce nie utopiły się w cieście a zostały na wierzchu?

  8. napiecyku Październik 31, 2013 o 7:10 pm

    Loma, ja to ciasto wyciągam zaraz po upieczeniu, robię to ostrożnie(podobnie postępuję z innymi ciastami biszkoptowymi). Ważne, by wszystkie składniki miały temp.pokojową. Przykro mi że Ci nie wyszło. Pozdrawiam:)

  9. Karolina Listopad 7, 2013 o 11:35 am

    Czy mogę zastąpić mąkę pszenną mąką pełnoziarnistą?:)

  10. napiecyku Listopad 7, 2013 o 11:55 am

    Przy tego rodzaju ciastach, raczej nie. Pozdrawiam:)

  11. Anita Listopad 10, 2013 o 6:45 pm

    Uwielbiam mango:) Ale musi pięknie pachnieć 🙂

  12. napiecyku Listopad 10, 2013 o 6:47 pm

    Pozdrawiam:)

  13. Renata Sierpień 13, 2014 o 5:02 pm

    robiłam ciasto wielokrotnie z tego przepisu, ale nie dodawałam mango tylko jabłka, porzeczki, śliwki, wiśnie albo brzoskwinie, za każdym razem coś innego, uważam jest uzależniająco pyszne! POLECAM!

  14. napiecyku Sierpień 16, 2014 o 11:44 am

    Dziękuję Renata 🙂

  15. ania[ Listopad 18, 2014 o 1:06 pm

    a jaka jest pojemność tego kubka po Jogurcie jeżeli mogę zapytać, bo to ważne, aby wyszło?? Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA INFO :))

  16. napiecyku Listopad 18, 2014 o 8:23 pm

    Mały kubek 120 ml 🙂

Skomentuj

